Cinta itu adalah anugerah terindah dari Allah, Aku bersujud dan berdoa pada Allah, dan Akhirnya kutemukan Anugerah terindah itu iaitu Kamu.

Thursday, May 23, 2013

Kursus Penulisan Surat Rasmi - Versi Bergambar



nak start dah..

 monconggg aih mulut cekgu Tengku Fauziah dari DBP ni.. tapi dulu-dulu aku penah dengar orang cakap, kalau dalam kelas, duduk depan sekali lebih afdal lagi-lagi kalau kena tempias ailio cekgu tu kan... hehehhe

 para jemaah yang turut hadir.. khusyuk je sorang-sorang.. aku siap macam "ooooo... ghupe nyer gitu.. salah arr selama ni.." haishhh

 "eh, ida senyum tak berapa nak manehhh pon.. sakit kaki tergeliat ke??" hahahaha

 kurang sopan! cekgu ngajar tu wehhh.. eh, fedulikkk arr..

 haa, nih ada test..125 perkataan. sila pilih yang mana betul..  antara perkataan yang betul sebenarnya adalah seperti di bawah :

juita
sateria
kakanda
mestika hati

memang aku tak boleh terima kenyataan.!! haha aku salah 34 okehh.. hebat ke vunguks??
ingat senang ke bahasa melayu nih.. ko bajet ko melayu, duduk malaysia lama, BM ko hebat sangat ke.. hahah.. WALAUPON spm, BM ko A1 taw.. hahaha

okeh, ni aku nak tanya.. test power korang sikit.. volehh?
 apa beza 4 perkataan ni.. pastu ko buat 1 ayat menggunakan semua perkataan tu..heheh

BARU, BAHRU, BHARU, BAHARU

haa, pikioo..pikioo..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
dah ke belum?
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

 
ok..ni contoh  ayat dari aku..
 
Ahmad Fitri BARU pulang dari Kota BHARU menaiki kereta BAHARU 
yang dibeli di Johor BAHRU


haa.. ada yang sama tak dengan ayat aku tu..hehe


**BARU- menunjukkan masa, baru berlaku (just)

**BAHARU- merujuk kepada benda baru

**BAHRU & BAHRU - perkataan yang telah digazetkan.. so tak boleh buat ape dah.. 


 


hehehhe.. sekian, murid-murid..
sedikit info dari cekgu mimi (- -,)V

nah, asal usul bahasa melayu, baca lah kalau mahu tahu lebih lagi.. 


jom, belajar bahasa arab & jawi pulak..









1 comment: