Cinta itu adalah anugerah terindah dari Allah, Aku bersujud dan berdoa pada Allah, dan Akhirnya kutemukan Anugerah terindah itu iaitu Kamu.

Thursday, October 3, 2013

Kisah Seram Suatu Pagi...




Ini kisah di awal pagi semalam..
Ketika dalam perjalanan menuju ke tempat kerja..
sedang laaaa aku asyik layan perasaan, berangan macam-macammm..
tibaa-tibaaa!!!
lamunan ku terhenti.. (sila nyanyi sendiri)
aku tersentak gara-gara en.B hilang sedikit kawalan motorsikalnya..
bukan sebab langgar anak bunian ke hape.. heheh.. takde unsur mistik pon..
tajuk je nak seram.. (-__-")
 
tayar pecah rupanyaaa.. sedikit melelong..
nyaris terkena awek-awek vietnam yang sedang berjalan kaki menuju ke tempat kerja..
mujur Allah lindung kami dan mereka juga.. =))
tapiiii..
dalam masa yang sama kedengaran bunyi dentuman yang agak kuat..
aku bajet bunyi dari motor kami ni laa..
en.B toleh tengok belakang..
aku pulak perasan yang awek-awek vietnam semua tengok ke arah belakang kami..
aku pon laju-laju toleh,
tengok-tengok sorang hamba Allah ni, sudah jatuh motor dia.. motor tergolek.. dia sempat bangun..
astagfirullahhhh.. istigfar aku..
barangkali hamba Allah tersebut brek mengejut gara-gara motorsikal kami melelong tadi..
tapi Allah lindung hamba Allah tadi juga.. 
Alhamdulillah, syukurr =))
sebab dengan keadaan traffic yang sibuk, banyak kereta dan motor.. kiri kanan..
ngeri kalau nak bayangkan..

pastu, tolak motor ke tepi, parking bawah pokok..
sambil tengok jalan, ade ke sape-sape yang dikenali lalu..
heheh..
celah-celah tu, aku nampak sorang apek cino kua umah die,
dok belek-belek motor..
rupa-rupanya sebelah kami tu, kedai motor..
Allah hu rabbi...
Allah tunjukkan jalan untuk kami..
pukul 8 dah mula start kerja apek ni..
sembang punya sembang gitu gini..
tayar memang kena ganti baru, tak boleh buat apa dah..
alih-alih en.B cakap kena try survey kedai lain..
takut mahal kat apek ni.. 
ye arr.. dah laa awal-awal buta, 
takut apek ni ambil kesempatan laa bila time terdesak gini kan..
ok tak pe..
aku tak kesah macam mana pon tak pe..



tapiiiiii..
dengan tiba-tiba perot meragamm!!
jenis yang tiba-tiba datang memang tak dijemput langsung..
nak syuhh..syuhhh pon tak mampu..
ko boleh bayang tak..
ohhhh.. memang tak menahann.. gilak!! #bopoloh-poloh denn haa..
pastu try call offismates yang masuk 8.30..
dengan harapan, boleh kami tumpang sampai ke komtar..
sorang call tak jawab, sorang lagi masih jauh lagi dari lokasi..
huwaaa...
ehh tidak laa nak tunggu jugak kan,
ada gak yang berry dalam seluar nanti.. 
en.B tak ngaku bini pulak nanti.. hahah
so, kami jalan je kaki..
nak laju tak boleh, mengah dengan bawak perut berbaby ni lagik..
nak menahan terberry lagiii.. aiyooo..
berdoa je laaa..
kami borak-borak santai sambil jalan-jalan pegang tangan.. #auwww..suwitt sangat..
destinasi yang dituju ialah Klinik Kesihatan sebab aku ada monthly check up..
nahhh.. menapak jalan sampai sana.. #fuhhh..lap pelohhh..
lagi dekat nak sampai lagi tak boleh tahan.. saiko betol laaa perot oihh..
singgah masjid tapi kunci lagi pintu nya.. 
matik laaa.. 

ok..ok.. memang menguji.. 
masa tu jalan tinggal en.B kat belakang dah..
tak de masa nak romentik-romentik lagii.. hahah..
akhirnya, setelah hampir setengah jam berjalan,
kami tiba jua di destinasi cinta 
legaaaaa....
kahkahkahhhh..




sekian, kisah tak senonoh aku..
ok, nanti continue story check up 5 mths pulak..
daaa..diiii..duuuu...
 

 


1 comment:

  1. laaa..rasa berdosa gilak plak opismate u nih..orang bawak keta bukak lagu kuat xdengaq..selalu memang pagi pagi xtengok hempon..ala kak mimie n baby..ampunkan ai pelissssss.. =(

    ReplyDelete