Cinta itu adalah anugerah terindah dari Allah, Aku bersujud dan berdoa pada Allah, dan Akhirnya kutemukan Anugerah terindah itu iaitu Kamu.

Tuesday, October 29, 2013

pagi-pagi dah merembes air mata!!



Bismillah..
Assalamualaikum..

wheeeiii.. rindu ai takk.. hahah
aku ni takat jenguk blog je hari-hari
macam "ehh, hi blog.. flying kiss sikittt" 
pastu nyebok tengok blog orang..

banyak je benda aku nak share tapi jejari runcing ni malasssss sangat nak menaip..
haih, mood rajin, where are u haa?! 
(-__-")

ok,
minggu ni kan, ibu (maktok) & ayah (tokwan) takde..
mencutikan diri mereka di langkawi.. 
mencutikan dari menjaga adam tapi menjaga cucu lain di langkawi..
kerlassss matok & towann.. 
kisahnya, mak si shakeel tu ada program kat langkawi.. no excuses!
maktok ngan tokwan mengambil kesempatan laaa 
bercuti-cuti sambil bekerja di luar kawasan...
4 hari okehh.. isnin (semalam) sampai khamis ni.. 

sebelum ni, rutin kami pagi-pagi.. sebelum gerak ke ofis..
6.30 pagi gitu transit adam ke umah maktok dulu.. 
lepas breakfast & mandi.. tak pon just tukar diaper.. 
baru tokwan hantar ke nursery..

so, minggu ni, harus laa kami hantar adam terus..
seawal jam 7 pagi, nursery dah bukak.. 
2 hari ni adam ialah orang pertama yang sampai.. hihih..

nasib laa babysitter Fatin tu baik.. Fatin ni anak tokey.. memang senang sangat urusan dengan fatin ni.. aku jarang jumpa mak dia.. sibuk urusan lain agaknya.. hehe 
Fatin siap tak kisah tunggu sampai 6 lebih sementara kami nak sampai ambik adam.. 
lega! semalam, fatin siap hantar adam sampai rumah lagi..
 sebab fatin bawak adam g jalan-jalan dulu.. 

pagi tadi, sebelum hantar adam, kami singgah kedai jap.. beli air kotak & roti coklat.. umpan sikit.. takut adam mengamuk.. sebab pagi semalam, adam menangis jugak.. tapi tak lama.. nak ikut kami naik motor lettewww.. hahah.. sian adam..

ok, umpan agak menjadi, bagi adam pegang roti tu..
sambil fatin dukung.. adam amin aku.. mula  tangan kiri, lepas ditegur, tukar tangan kanan.. heheh aku macam "okk, mood baik ni" hihih.. 
ai is seram sebenarnyaa.. aku taknak dia ngamuk-ngamuk.. 
sian fatin nanti.. heheh

atas motor, aku sambil tengok adam.. 
adam babai!! tapi muka tak senyum pon.. 
aku balas babai balik.. dia babai lagi sekali..
kami pon gerak slow-slow..

huwaaaaaa..
ok.. dah start touching sebenarnya..
aku cakap gini kat en. B
"alaalalalaaa.. b, sedih laa teww.. tengok adam dok babai.."
hahahah..
gilerrr! pastu dia dok nganjing aku pulakkk.. 
terus meleleh arrr atas motor.. 
(T _____T)

seb baik visor helmet tu tutup abeh muka.. haha
kalau tak mau malu ngan makcik pakcik 
yang dok beratoq beli nasi lemak tepi-tepi jalan tu..
en.B cakap..
"haa, cepat pandai jahit baju semua..nanti amek upah jahit baju je.. bole dok umah jaga anak sendiri"
ehhh.. gituu pulak ek.. hahaha

kalau income rumah sebulan 6-7k memang aku dengan rela hati berenti kerja terus..
cita-cita aku ialah surirumah sepenuh masa! heaven sangatttt.. in shaa Allah... hihih
 




 "PEKERJAAN YANG PALING BANYAK MENDAPAT PAHALA BAGI WANITA ADALAH MENJADI SURIRUMAH.. PAHALANYA MELEBIHI SEGALA PEKERJAAN DI ATAS DUNIA..."






4 comments:

  1. ala..nak tau fitri kata pa sampai meleleh tu..hahhahaha..

    ReplyDelete
  2. aku nak jadi suri rumah gak,,,leh bangun tidoq lambatt,,kakakah....

    ReplyDelete