Cinta itu adalah anugerah terindah dari Allah, Aku bersujud dan berdoa pada Allah, dan Akhirnya kutemukan Anugerah terindah itu iaitu Kamu.

Wednesday, October 30, 2013

Setiap yang berlaku, ada hikmah! Fikir positif, maka positiflah hasilnya...



Burrppp!!

Alhamdulillah, kenyang sudahh.. hihih
pagi-pagi dah tibai nasi berlaukkan masak asam ikan + telur mata..
simple yet delicious.. 
hahah.. matik! puji masakan sendiri..
dahh itu je yang ada kannn.. theee~~

semalam kan aku bebel panjang pasal adam bagai..
kalau sebelum ni, kami keluar rumah 630 - 645 pagi..
gara-gara hantar dia terus ke nursery, kami kena keluar keje pukul 7 pagi..
jadinya.. masa pagi aku semalam ngan pagi tadi sangatt laaa tersusun.. 
wahhh.. giteww!

630 pagi kami dah ready as usual.. so ada lebih kurang setengah jam lagi tu, sempat laa aku jengah ke dapur hensem aku tu.. takde masak ape pon.. cuma panaskan nasi & lauk yang memang sengaja aku masak lebih malam semalam.. dah 2 pagi ni, tuan besar nak makan nasi seksiap.. senang katanya.. kat ofis tak yah makan.. save budget jugak! dia cuma makan yang ringan-ringan je tengahari.. nasi? tunggu balik rumah pulak laa.. kiranya sampai rumah je 6 lebih, kelentang kelentung laa bunyik dapur aku.. 
uihh, mesti acik jiran sebelah kagum! hahaha..

aku, tak sempat nak makan pon.. ada je benda nak buat, sana sikit, sini sikit.. sudahnya tapau aje laa.. heheh.. macam best pulak kan.. pagi-pagi suami dah boleh makan.. walaupun nasi kannn.. berat jugak tu.. even lauk semalam, masih terjamin tahap kesuciannya.. tapi tak pe.. saya suka! saya suka! (persis meimei kawan si upin) makan dari air tangan aku sendiri.. (boleh main tiup-tiup taw masa masak tu, bukan ape pon.. pengikat kasih sayang) hahah.. terus rasa alaaa mithaliii sangatt.. hikhikk #kelipkelipmata 

lagipun, lama sangat aku tak masak sejak awal kemengandungan ritu kan.. asek-asek makan rumah maktok je.. hikmah nya maktok & tokwan bercuti ke langkawi minggu ni... hehehe.. sebenarnya mampu je nak buat semua especially bab adam muqri.. tak payah transit dan susahkan maktok tokwan lagi.. cuma lepas ni.. terpaksa minta bantuan tokwan untuk ambik adam jela.. sebab kami dah mengambil keputusan untuk menukar waktu bekerja kepada 830-530.. dengan harapan pagi adam terus ke nursery.. 

hmnn.. tapi tak diskusi lagi dengan maktok.. maktok tu bukan ape, dia lebih suka kalau adam disiapkan dengan sempurna pagi-pagi.. breakfast kenyang-kenyang.. bersih-bersih ke sekolah.. baru tenang hati katanya.. heheh..iyee.. sape tak nak kan.. aku pon suke.. tapi tak gamak nak susahkan, dah lama orang tua aku tu susah jaga kami 5 beradik dulu-dulu.. takkan dah tua, nak kena ngadap cucu pulak.. ye tak?? ehh tapi kena susahkan kan jugak petang-petang.. hahaha.. 

by the way, adam sangat ok pagi tadi.. yahuu! tenang aku meninggalkan dia tadi.. 
takde drama air mata dah arrr.. hahah.. tapi masih bercita-cita menjadi surirumah sepenuh masa..

ehh, ok itu aje, dan aku masih mengekalkan konsep bebelan tak berilmiah tanpa secalit gambar.. 
ttskkkk.. (T____T)


sekian.. assalamualikum..



No comments:

Post a Comment