Cinta itu adalah anugerah terindah dari Allah, Aku bersujud dan berdoa pada Allah, dan Akhirnya kutemukan Anugerah terindah itu iaitu Kamu.

Friday, October 18, 2013

Raya Haji 2013 #Part 1


Salam Jumaat!

Seperi yang dijanjikan, hari ni aku nak share beberapa gambar di pagi raya haji baru ni.. tapi sebelum tu, haruslah dihidangkan dengan sedikit mukadimah.. hehehe.. lokasi pagi raya ialah di rumah tuan blog sendiri wahhh.. mari buat wave ramai-ramai.. mood raya haji lebih baik berbanding raya puasa itu hari.. heheh.. ye arr.. aku dah semakin kuat bersemangat.. gigih masak bagai... excited nak beraya rumah sendiri laa katakann.. padahal otak dok ligat pikir, sape laa nak beraya rumah aku.. masak kemain banyak.. huiihui.. pasrah gitu... itu laa, bile kita ikhlas buat sesuatu, mesti Allah mudahkan cara dan jalan.. ye tak.. ke ayat sedapkan hati sebenarnya.. hihihi.. alaaa 1 menu je pon aku masak.. tak de gigih mana pon.. kecohhhhh arr mimie! orang lain siap bukak daun ketupat, buat sendiri taw.. hahah.. bab ketupat, mahap laa banyak-banyak.. aku memang surrender awal-awal.. tangan takde seni.. ketupat je kot.. menda lain so far macam ok je.. haha.. bukannya aku tak teringin nak buat, tapi tiap kali buat misi gagal.. orang lain elok je jadi ketupat betina laa. jantan laaa.. aku?? ketupat 2 alam terus kot.. kekeliruan identiti dan jantina di situ yeaa.. nyampah aii.. hahah.. so, ko peratiiii jelaa orang lain buat.. mak mentua pon mak mentua laa.. aku duduk je tengok dendiam, tak berani nak sentuh.. silap-silap daun kemana, pulut ke mana.. tapi menda lain, yes! aku gigih belajar nak buat.. kalau tak tau pon, hentam jelaa labuuu.. asal cukup rasa, tekak aku kata sedap.. 
lulus untuk jamu orang.. gitewww.. 


udah-udah, moh jamu mata pulak yehh..




terpaksa edit sephia sebab muka aku yang sangatlahhh berseri.. #MataKeAtas 
huhuhu.. ehh, rasanya hadek beradek aku tak penah diperkenalkan lagi kan dlm blog ni..


dari kiri : qhadri (4th), illahazne (1st), Ibunda, Jannah (5th)
2nd ialah Abang, aku haruslaa 3rd.. hee (- -,)V


 okkkk.. free styleeee.. aku pon ngikut je haa.. korea ape kemenda laa pulakk.. aku pon terkinja-kinja jugakk.. sungguh tak sopan.. haishh! 
baby, pliss be good.. dont try inside okehh..


ehh.. jap, jappp.. macam mana nak buat.. hahah. sangkak! ehh, aku memang geli lah tengok baju qhadri tu.. series macam ulat.. tu tak tengok siap dengan kopiah.. haha.. sebenarnya tu baju tradisi orang nigeria.. abang ipar aku bagi dia satu sut.. untunggg laaa #MataKeAtas


 awang kecik ni pon tak pernah inteprem kann.. dah 10 bulan dah pon, kalau tak silap arr.. heee.. namanya Shakeel bin Benjamin Olagoke.. rambut kenteng-kentenggg.. anak afrisia dia ni.. iaitu Melayu + Afrikaanooooo... tapi muka kakak aku pon dah macam afrikano jugak kan.. so, orang tak heran sangat laa kalau depa jalan berdua.. boleh berlagak foreigner.. hahaha.. #MatiklaaaKenaSumpah..



ohhh.. ape menu yang aku hidangkan pagi raya tu.. haaa nin diaaaa... mee rebus.. aku main hentam je buat.. resepi sendiri.. berani ambik risiko tak? sebab memang aku tak pernah buat langsung selama ni.. ibu aku buat pon, aku tukang makan je.. #BertuahPunyaAnak.. (-___-") en.B siap tanya lagi.. pandai ke ni, jadik ke.. hahaha.. aku senyum je.. aku pon tak berani nak jamin.. tunggu jelaa bila dah siap.. kita tengok sape yang makan bertambah nanti.. hihihih..



mee rebus yang mendapat pujian makcik pakcik.. itu aku anggap ikhlas.. en.B pon kata sedap, siap betambah.. okk.. hmm, memang sedap kot.. tapi bila adiks & kakak aku cakap sama jee macam ibu buat.. bermakna memang sedap la tu.. ehh, hampa cuma nak jaga hati ke hape ni.. hahaha.. kalau tak, mak sentap! tahun depan no more open house..


ok.. ni je dulu.. sebab tajuk pon part 1 kan.. bermakna ada lagi part 2.. sebabbbbb.. 
kakak tersayang tu tak email lagi picas dalam kamera dia..
 aku kan menumpang kasih je... huhuh..




to be continue...
assalamualaikum!





2 comments:

  1. huhuhu..dah lama xtengok abang adam enterpremalata..mana dia?

    ReplyDelete
  2. amboi amboi amboi, ada ni... bg peluang kt org lain sama

    ReplyDelete