Cinta itu adalah anugerah terindah dari Allah, Aku bersujud dan berdoa pada Allah, dan Akhirnya kutemukan Anugerah terindah itu iaitu Kamu.

Monday, November 11, 2013

Balik kampungggg wowowoo balik kampunggg...



assalamualaikummm (--,)


ini kisah kami ketika pulang ke kampung teluk bagan, loq staq ahad lepas.. 
tanah tempat tumpah darahnya en.B.. 
tempat jatuh lagi dikenang, inikan pula tempat bermain.. hehehe..

aku suka kampung nih.. bendang banyak.. pulak tu, bila bukak pintu belakang rumah je.. nah, saujana mata memandang.. sawah padi menghijau.. 
damai gilak.. 
siap angin sepoi-sepoi bahasa lagi.. ceewahhh.. 

ada aktiviti sikit semalam.. en.B tolong tabur benih padi.. ayah dah tabur dah itu hari... dah start naik anak dah pon.. tapi mak kata benih ada lebih.. boleh lah kalau nak tabur lagi.. so,let's..



 
 ok.. ini dia benih padi yang akan ditabur..


haa.. bendang ni belakang rumah je.. tu yang best!


selamat pergi & pulang suami ku.. 
ehh, aku dah macam tunggu suami pulang dari laut je.. mencangkung tepi sawah dengan anak kecik.. perut memboyot lak tu.. huahuaa..


ini kesan kaki adam muqri.. ehh, budak ni kan.. laju je dia jalan menonong.. sekalii.. terpereluihhh sekerat peha jugak laa.. hahah.. nak angkat kaki tak boleh.. aku tak sempat nak snap gambar adam masa tu.. mak punya kelam kabut p angkat.. muahaha.. penuh selut.. adam siap kelepiaq kaki sebab geli kot.. hihih.. haa.. baru ada akaiii... 


sebab tu biar bogel bercawat je.. baju seluar lencun habis.. mak jugak yang tolong bersihkan.. hehehe.. menantu hantu ni perati je.. bagus sangat! (-__-'") 
tak habes kat situ, kena gigit kerengga pulak.. aku dah tempik jangan pegi.. dia nak pegi jugak kan.. merasa laaa kena ciuman kerengga.. mencecett lari.. hahah.. dengan aku aku sekali kena.. sabau jelaaaa.. baru kampung boy nama nya! tok kata ni panglima adam.. haa.. jenuh laa bersilat dengan peel dak ni.. hihihi

malam sebelum tu, aku dok suap nasi bungkus kat dia.. tangan dia tu cepat sangat laa mencapai nak suap jugak.. tengok-tengok dah terjelir lidah.. dok garu-garu ngan tangan.. hahah.. rupanya tersilap gigit cabai melaka yang sebijik tu.. dia ingat sayur kacang ke ape nta laa.. aku pon tak perasan ada cabai dalam  sayur.. (-__-"')  haha.. tapi kejap pastu minum air hilang kot.. rileks je aku tengok dia.. baguss!


anak orang penan mana ni haaa.. aku merangkap mak penan laa kan.. muahaha! 
eeii.. macam tak sanggup nak tengok muka sendiri..



 yang ada 3 besi mencanak tu, yang tu laa tandop sebenarnya.. pintu air kot.. haha.. ntah.. dulu aku ingatkan tandop tu nama tempat..


mak buyung nak menempel lagi sekali.. dak bogel ni sibuk nak pegang hp.. nak amek gambar jugak..  dok sibuk cakap "maiii..maiii" aishhh! kaciawww laa..


 ini bukan cobaannnn..


 ini betull..betullll..


tua-tua nanti, mesti gambaq ni yang paling rare.. ada sentimental value giteww.. kan B? mesti adam syioqq.. siap nampak rusuk lagi haa.. sedih sangat aihhh.. haha


 nak tiru ayah buat peace letteww.


pua chu kang! Best in Kedah, Penang, and some say Batam.. hahaha.. 
seb baek takde buluss.. 
aiiyerrr.. tak sanggup!

dayang senandung!

 
 ini wan hasbollah.. wan baru balik dari bendang kat kampung yang jauh sikit.. kelam kabut dak ni nak naik motor.. tapi buat syarat je, wan bawak pusing depan rumah.. wan cakap "adam pakai sepender je ni, tak boleh jalan jauh" hahaha..


 okeh, sebab dah busuk bangaihhhhh belengaihhh.. kita mandii terusss! calar kat paha tu aku tak tau laa masa bila kena.. tengok-tengok dah ada.. dari hari jumaat lagi, nampak macam teruk kan.. tapi gambar ni tipu! haha.. calar yang biasa je sebenarnya..
 jangan kata kami dera pulak!! (",)

bagus nak! pandai berus kaki ni.. geli selut tak habis lagi kot.. hehhe




sempat cilok pokok ubi kayu kuning, pokok bunga kantan & pokok asin-asin.. 
nak menambah koleksi tanaman belakang rumah.. bajet-bajet hujung bulan je.. boleh kutip daun kayu belakang rumah buat sayur.. hahaha


haa.. ni aku yang nak.. anak pokok keladi merah.. kat rumah dah ada.. tapi baru 2 lai daun.. tambah anak ni, baru cepat rimbun sikit.. heee..
 
 
 
 
 dah itu je nak citee..
tata titi tutuuuu...
 
 
 
 

1 comment:

  1. hahaha..gambaq kak mimie pon macam rare jugak..
    asin asin tu hapa?teloq masin tau la.

    ReplyDelete