Cinta itu adalah anugerah terindah dari Allah, Aku bersujud dan berdoa pada Allah, dan Akhirnya kutemukan Anugerah terindah itu iaitu Kamu.

Tuesday, November 12, 2013

#Week26 - Pengembangan Ibu & Perkembangan Anak



wheeehuuuu...
assalamualaikum (- -,) 

hari ni kita sembang pasal baby tecikk ni ok.. hee..
pagi tadi kami ke klinik kesihatan for monthly check up..
sudah 26 minggu.. bermakna 6 bulan setengah.. nak masuk trimester ke-3 dah ni..
3 bulan lagi?! wahhhh.. baby tecikk sila membesar baik-baik bagai johan ok!

so, pengembangan ibu adalah sebanyak 2kg berbanding bulan lepas menjadikan berat tekini si ibu ialah 58kg.. peace! (- -,)V 
good job ibu! 
masih tak perlu minum air gula lagi..
 harap misi berjaya sehingga baby tecikk keluar nanti...

cuma hb ibu masih rendah.. last month 10.4, ingatkan bulan ni makin naik, 
alih-alih tadi turun pulak 10.3, pftttt..
doktor tu siap jeling-jeling aku lagi, suruh makan ubat ikut aturan.. 
aku ni memang dasar ingkar arahan! ahahah..
ok..baik doktor..baik nurse! yea, saya faham risiko-risiko yang mungkin terjadi.. 
oleh sebab itu, mendapat laa kannn. kena follow up lagi 2 minggu.. hewwheww..

Baiklah!
Perkembangan si baby tecikk ni pulak yehh..
hmnn.. doktor tak scan pulak tadi.. 
just dengar degupan jantung, alhamdulillah.. normal..
tinggi rahim ialah 24.. padahal aku dah 26 minggu.. 
terdengar doktor cakap "kecik"..
haa, abes tu makan pon aku kena berjaga-jaga.. kalau lebih berat kang, kena sound..
bila control makan, baby kecik pulak.. acanerr tu?? 
tapi baby tecikk ibu ni sihat kannnn (- -,) #SambilTepukManjaBabyBumpNih

scan jantina??
heheh.. scan ikut naluri hati ibu je boleh tak.. hihi
in shaa Allah, maybe 7 bulan nanti kita g skodeng baby tecikk ni yea..
get ready sayang! jangan main sorok-sorok pulak nanti..
kalau confirm, senang la ibu nak beli baju yang homeyy-homeyy nanti..
 mihhmihh.. 





No comments:

Post a Comment